טיפול בחרדה

טיפול בחרדה בכלי ה- NLP ודמיון מודרך

כאב פיזי או נפשי?

לכל אחד שמור סגנון משלו הדרך בה הייצוג הפנימי בא לידי ביטוי ומוקרן החוצה, זו הדרך שאדם מסוים מתקשר עם הסביבה. מתי מתעוררת השאלה? כשמשהו לא מסתדר ואנחנו מרגישים רע.  סובלים מסוג של כאב פיזי או נפשי או שילוב של שניהם. ובעצם אם נהיה כנים מול עצמנו מדובר בשנים של קושי ופרשנות משתנה לפי עונות השנה… או המטפלים הפופולריים בשוק… כמה אנרגיה מושקעת בהבנת הבעיה, בנבירה בקושי עד שלבסוף הופכים למומחים בהסברים… למה לא!!! ובתובנות. נכון הוא שמשיגים בכך איזו הקלה לתקופת מה…אך בעצם שורש הבעיה נשאר כשהיה ואט אט הקושי הבסיסי צף ועולה.  התופעות הנלוות למצב החרדה שוות ועולות שוב השמנה, שוב הזנחה, שוב תחושות פיזיות שמפריעות, שוב כעס מתפרץ, שוב אשמה ומחשבות כפייתיות וכיו"ב. התחושות הקשות המלוות את היומיום ברוב המקרים כוללות גם הפרעות בשינה, אי שקט וחוסר שביעות רצון וידיעה שהמצב יוצא משליטה…

תגובות כאלה הם בעצם הסימפטום לבעיה היסודית, שלו יכולנו לפותרה, כל דבר ועניין המצוי מתחתיה היה מסתדר והולך למקומו. ברגע שפותרים את הבעיה היסודית של מצב החרדה גם הסימפטומים הנלווים נעלמים מכיוון, שנגמר להם "התפקיד" כבר אין בהם צורך.

כשמסבירים והופכים ומנתחים את הקושי… הוא גדל וגדל.. וגדל…

לא עדיף פשוט לפתור זאת באמצעות טיפול בדמיון מודרך ו-NLP

בחירה בטיפול NLP במצב חרדה

טיפול בהגדרה נועד לתת לנו משהו שלא היה לנו קודם. השאלה מה רוצים להשיג? זה נהדר וחשוב להבין את הקושי של מצב החרדה אך, לא מוטב שנפתור אותו ונשתחרר מהתחושה המפריעה. והרי מה אנו רוצים??? להיפטר מהתחושה הקשה…

דרך הטיפול בדמיון מודרך מתמקד ראשית בהכרה של המטופל במצב החרדה, שאכן סובל ממנה, והחלטה, שהוא רוצה להתמודד ולהחליפה בתחושה חיובית. כמו: בטחון בעצמו, ידיעה שזה מגיע לו להרגיש טוב עם עצמו, שמגיע לו להיות אהוב, לאהוב את עצמו ואת האחר וכדומה. עליו להאמין ביכולת ההתמודדות שלו עם כל מה שבא… עם כל מה שהחיים מזמנים. המשך הטיפול, מתרכז בלמידה של  מבנה הקושי וזיהוי ה"חוליה"  הבעייתית, ונטרולה. ברגע שהמטופל מקבל מענה וריפוי לחלק ה"חלש" שסבל הוא מרגיש אחרת מרגיש שהתפנה מקום חדש לעצמו ועם שפע של יכולות. כל זאת מושג באמצעות הדמיון המודרך ושלל הטכניקות של ה-NLP כך, יוצרים מצב מתקן ובריא לשנים ארוכות וטובות – מצב ההופך לקבוע.

הקלה ושחרור במקום מצב חרדה

חשוב לזכור שלמוח שלנו אין זה משנה אם זה מצב, שיצרנו בדמיון או קרה באמת, המוח שלנו חווה זאת, בדרך זהה. כך, שברגע שנעשה ה"תיקון" החלק שסבל מרגיש טוב עם עצמו ומתקשר היטב עם יתר החלקים. דרך העבודה בדמיון מודרך מאפשרת לנו להטמיע את המצב החדש הרצוי כך שהמטופל מרגיש את ההבדל ופועל ממקום חדש ומפוייס.

"מגיע לי להיות אהוב"

אמונה, שהופכת לתחושה קבועה שמהדהדת בין כל החלקים. כאילו מבשרת להם שהתפנה מקום ואפשר להרגיש טוב. הקלה, שחרור, פתיחות והתחדשות האנרגיה מאפיינים את המצב החדש. מוטיבציה ושמחה מלווה את יומו של המטופל שהצליח ובדר"כ מתעורר רצון לעשות ואף להגשים. פיוס כזה בין החלקים ותקשורת טובה עם החלק שסבל וכעת מרגיש טוב עם עצמו יוצר ברוב המקרים שקט, סליחה לעצמי או לאחר,  קבלה של האחר ובודאי  קבלה של עצמי. למותר לציין שאושר הוא מנת חלקו של מי מהמטופלים שחווה סדר כזה, חדש בחייו.